Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

Η σωματική άσκηση και η έλλειψη αυτής.

Η φυσική άσκηση είναι ευεργετική για τους ανθρώπους όλων των ηλικιών και μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ελάττωση του κινδύνου για στεφανιαία νόσο, σακχαρώδη διαβήτη, αρτηριακή υπέρταση και παχυσαρκία, καθώς επίσης συμβάλλει στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης.

" Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας ευθύνεται για το 10% των θανάτων στην Ευρωπαϊκή περιφέρεια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. "

" Tα δύο τρίτα του ενήλικου πληθυσμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ασκούνται αρκετά. "

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα δύο τρίτα του ενήλικου πληθυσμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ασκούνται αρκετά, ενώ εάν αφιερώνουμε τον προτεινόμενο χρόνο εβδομαδιαίως σε φυσική άσκηση, μειώνουμε τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου κατά 20-30%!

Οι συνέπειες της σωματικής αδράνειας

Οι συνέπειες της σωματικής αδράνειας είναι δυστυχώς «βαριές».
Η σωματική αδράνεια αυξάνει τον κίνδυνο ενός ατόμου να πεθάνει πρόωρα, να πεθάνει από καρδιακή νόσο, να αναπτύξει σακχαρώδη διαβήτη ή κάποιες μορφές καρκίνου. Εκτιμάται, για παράδειγμα ότι στις ΗΠΑ το 35% των θανάτων από στεφανιαία νόσο οφείλεται στην σωματική αδράνεια.

Άτομα σωματικά δραστήρια είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν στεφανιαία νόσο σε σχέση με άτομα που είναι αδρανεί, ενώ άτομα λιγότερο δραστήρια και σε λιγότερο καλή σωματική κατάσταση έχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν υπέρταση (υψηλή πίεση).

Η έλλειψη σωματικής άσκησης μπορεί να συμβάλει σε συναισθήματα άγχους και κατάθλιψης. Κοιτώντας και άλλες μακροχρόνιες συνέπειες της σωματικής αδράνειας, η παχυσαρκία (που επηρεάζεται από το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας και την ανθυγιεινή διατροφή) αυξάνει τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη, υψηλή πίεση, υψηλή χοληστερίνη, άσθμα, αρθρίτιδα, και γενικά κακή κατάσταση υγείας. Ωστόσο, υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα που είναι σωματικά δραστήρια μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνό τους για προβλήματα υγείας λόγω της σωματικής άσκησης.

Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι ακόμη και εάν έχουμε αρκετή σωματική άσκηση αλλά καθόμαστε όλη την ημέρα στο γραφείο μας και όλο το βράδυ βλέπουμε π.χ. τηλεόραση, έχουμε μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις από κάποιον που κινείται αρκετά στην διάρκεια της ημέρας.

Οπότε είναι καλό και να ασκούμαστε σωματικά (σύμφωνα με τις συστάσεις των οργανισμών υγείας) αλλά και να κινούμαστε περισσότερο και να καθόμαστε λιγότερο στην διάρκεια της ημέρας μας.

Συστάσεις Φυσικής Δραστηριότητας

Μελέτες δείχνουν ότι για κάθε μία ώρα περπατήματος μπορεί να αυξάνεται η διάρκεια ζωής μας κατά δύο ώρες... Τι περιμένουμε λοιπόν;

Ο στόχος μας, σύμφωνα με τις συστάσεις των οργανισμών υγείας είναι 30-60 λεπτά υψηλής-μέτριας έντασης φυσική άσκηση τις πιο πολλές ή και όλες τις ημέρες της εβδομάδας.